” Leverera kostnadseffektiva städtjänster med hög kvalitet ”
Med stor vikt i personalomsorg består vi idag av en stab med erfaren städpersonal med hög arbetskapacitet. Flera av våra medarbetare har över 20 års erfarenhet från välrenommerade hotell.
All personal genomgår introduktion och kontinuerlig utbildning gällande rutiner och arbetsmetoder för att säkerställa en hög kvalité.
Vi har utarbetat en kvalitetssäkringsplan som ger uppdragsgivaren trygghet och delaktighet hela vägen. Kvalitetssäkringsplanen ger också oss möjligheten att bibehålla och höja standarden av servicenivå och kvalitén på samtliga tjänster.
Vi dokumenterar våra resultat och lämnar rapporter löpande till hotellen. Med ett långsiktigt tänk ser vi framtida vinster i den kund och personalomsorg vi lägger ned idag.
Genom att ständigt hålla oss uppdaterade med avtal och regler från Arbetsmiljöverket och branschorganisation Visita följer vi avtalsenliga löner och arbetsmiljölagstiftning.
Vi erbjuder full insyn i vårt företag och kan alltid visa utdrag ur företagets skattekonto, löneutbetalningar samt relevanta avtal.
Vi tillhandahåller internutbildningar till vår personal enligt SRY (städ och rengöringsbranschens yrkesnämnds lokalvårdsutbildning) samt lägger stor vikt i att vår personal bör ha goda kunskaper i svenska.
Vi har daglig kommunikation med alla våra medarbetare samt kunder för en öppen och rak dialog.
Christos Meletis
VD
Sonja Tamme
Personalansvarig/
Kvalitetsansvarig
Katerina Meletis
Administration och löner
Vi är ett Stockholmsbaserat städföretag med ca 90 anställda som har uppdrag framförallt inom hotell. Bland våra större kunder finns Quality Hotel Globe och Quality Hotel Park Södertälje.
Vi har även flera konferensanläggningar samt mindre hotell runt om i Stockholm och tar även kortare uppdrag.
SHS Facilities AB övertogs 2009 av koncernen Sessi Holding AB som även innefattar företag inom livsmedels- och fastighetsbranschen.
Ägaren av koncernen och tillika VD i SHS Facilities AB är Christos Meletis.
”Hotellstäd är helt fantastiska att jobba med, glada & energifyllda, ser alltid lösningar och arbetar hårt för att överträffa våra förväntningar.
Vi är så nöjda med Hotellstäd!"
Anna Wall - Hotel Manager
Hotellrum
Våra arbetsledare har i snitt över 15 års erfarenhet av hotellstädning. Tillsammans med kunden skräddarsyr vi ett städprogram som följer hotellets riktlinjer för en enkel och kvalitetssäker daglig drift.
Konferenslokaler
Vi erbjuder kostnadseffektiva lösningar för både månadsbasis och efter behov.
Restaurang
Vi erhåller utbildad personal för restaurangstäd och diskbehov.
Lobby - Övriga ytor
Vi erbjuder effektiv städning av öppna ytor av utbildad personal.
Fönsterputs
Med duktiga fönsterputsare utför vi all typ av fönsterputsning på schema eller efter behov.
Fasadtvätt
Vi erbjuder fasadtvätt som är miljövänlig och effektiv helt utan kemikalier.
Vår personal är vårt företag
Vårt ansvar är att skapa rätt förutsättningar för en bra arbetsmiljö där personalen skall känna sig delaktiga och uppskattade.
Kundrelationer
Vi skapar långsiktiga relationer med våra kunder genom öppna och raka dialoger. För oss är ett problem inget problem utan en utmaning.
Miljö
Vi som företag bryr oss om miljön och förmedlar detta till vår personal och tillsammans med uppdragsgivare bidrar vi på olika sätt, t.ex. genom pantinsamlingar där pengarna skänks till UNICEF.
Hotellstäd - SHS Facilities AB
Radiovägen 1
135 48 Tyresö
08-715 50 75
info@hotellstad.se